Pelatihan Peluang Usaha Sebagai Konten Kreator

Authors

  • Intan Pratiwi Universitas Semarang
  • Niwayan Ika Sari Universitas Semarang
  • Helmi Wachidatul Ulya Universitas Semarang
  • Shachadewi Maulida Universitas Semarang
  • Anugerah Dwi Universitas Semarang

DOI:

https://doi.org/10.55606/kreatif.v4i2.3611

Keywords:

Training, MSMEs, Content Creator

Abstract

In this digital era, becoming a content creator is a promising business opportunity. This training aims to equip MSME players, KONI athletes and also the general public with the knowledge and skills needed to become successful content creators. Becoming a successful content creator is able to produce creative work that attracts the attention of the audience, build a strong personal brand and monetize their content in various ways. This training was delivered by one of the digital marketing online shops who provided practical strategies that they had implemented in their career journey. Participants will also have the opportunity to interact with presenters and fellow participants, build networks and exchange ideas, experiences.

References

Ilham, M., Lihani, M., Rizky, M. C., Wulandari, W., Munir, M., Retnowati, E., ... & Dzinnur, C. T. I. (2023). Pelatihan Content Creator Dengan Tema Prospek Bisnis Yang Menjanjikan Pada Masyarakat Desa Panjunan, Kecamatan Sukodono, Kabupaten Sidoarjo, Sebagai Bentuk Meningkatkan Kompetensi Mahasiswa Oleh Mahasiswa Universitas Sunan Giri Surabaya. ARDHI: Jurnal Pengabdian Dalam Negri, 1(5), 07-13.

Nurohman, D. A. (2021). KONTEN KREATOR: Cara Kreatif Menghasilkan Uang dengan Menjadi Blogger, Youtuber atau Tiktoker. Indonesia 8.

Sinulingga, G., Setiawati, S., Furkonudin, F., Thantawi, A. M., Nurliyah, E. S., Lubis, A. L. P., ... & Faizal, H. (2023). Pkm Pelatihan Digital Marketing Dengan Aplikasi Tik Tok Serta Optimalisasi Live Tik Tok Sebagai Upaya Peningkatan Penjualan Pada Pelaku Umkm Binaan Gemma Indonesia Raya. IKRA-ITH ABDIMAS, 6(2), 199-208.

Suyono, S., Suhari, S., Srinarwati, D. R., Lestari, B. B., Saputra, A. W., Almaulana, A. W., & Anugraheni, M. T. I. M. (2023). Peluang Bisnis Menjadi Konten Kreator Di Kalangan Remaja Milenial Pada Era Digital Desa Banjar Kemuning Sedati Sidoarjo. Sewagati: Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia, 2(2), 161-167.

Published

2024-06-20

How to Cite

Intan Pratiwi, Niwayan Ika Sari, Helmi Wachidatul Ulya, Shachadewi Maulida, & Anugerah Dwi. (2024). Pelatihan Peluang Usaha Sebagai Konten Kreator. KREATIF: Jurnal Pengabdian Masyarakat Nusantara, 4(2), 171–176. https://doi.org/10.55606/kreatif.v4i2.3611