Analisis Kebiasaan Belajar Siswa Biologi Pada Kelas XI SMAN 3 Siak Hulu TA 2023/2024
DOI:
https://doi.org/10.55606/khatulistiwa.v4i3.4008Keywords:
Analysis, Study Habits, BiologyAbstract
This research aims to analyze students' study habits. The sample for this study was chosen randomly from class XI. The population in this study was 232 students. The research used was qualitative descriptive and the sampling technique was random sampling. Data collection is carried out through questionnaires, observation and documentation.
References
Andriani, L., Simbolon, D., & Riastuti, F. (2022). Kesehatan reproduksi remaja dan perencanaan masa depan. Bogor: NEM.
Berutu, M. H. A., & Tambunan, M. I. H. (2018). Pengaruh Minat Dan Kebiasaan Belajar Terhadap Hasil Belajar Biologi Siswa Sma Se-Kota Stabat. Jurnal Biolokus, 1(2), 109. https://doi.org/10.30821/biolokus.v1i2.351
Budiningsih. (2005). Model Discovery Learning. Jakarta: Pustaka Mandiri.
Darmayanti, I., Fitri, R., Padang, N., Biologi, P., Hamka Air Tawar, J., & Barat, S. (2022). Pengaruh Model Problem Based Learning terhadap Hasil Belajar Biologi Aspek Kognitif dan Psikomotor. BIOMA: Jurnal Biologi Dan Pembelajarannya, 4(2), 18–25. https://ojs.unsulbar.ac.id/index.php/bioma/article/view/2087
Dimyati dan Mudjiono. (2009). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: PT Rineka
Djaali. (2014). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Fadlilah, N., Gailea, N., Baihaqi, A., & Ageng, S. (2020). Students’ Study Habit in Speaking Skill (At Eleventh Grade of Manahijussadat Islamic Boarding School Lebak Banten). Proceeding Aiselt, 164–173. https://jurnal.untirta.ac.id/index.php/aiselt/article/view/11055%0Ahttps://jurnal.untirta.ac.id/index.php/aiselt/article/viewFile/11055/7083
Harefa D, Telaumbanua T, Sarumaha M, Ndururu K, & Ndururu M/Musamus Journal of Primary Education 3 (1) (2020).
Heri Retnawati. (2015). Teknik Pengambilan Sampel. Ekp, 13(3), 1576–1580.
Samben, S. (2014). Pengaruh Minat Dan Kebiasaan Belajar Terhadap Prestasi Belajar. Jurnal Elektika, 2(1), 60–66.
Sartika, S. H., Dahlan, D., & Waspada, I. (2018). Kompetensi Guru Dan Motivasi Belajar Siswa Terhadap Hasil Belajar Melalui Kebiasaan Belajar Siswa. Jurnal MANAJERIAL, 17(1), 39. https://doi.org/10.17509/manajerial.v17i1.9760
Supardi, K. (2017). Media Visual dan Pembelajaran IPA di Sekolah Dasar. Jurnal Inovasi Pendidikan Dasar, 1(2), 160–171.
Suprihatiningrum, U. (2016). Strategi Pembelajaran Teori & Aplikasi. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Sutinah, R. (2019). Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas V pada Pelajaran IPA Materi Manusia dan Lingkungan dengan Menggunakan Strategi Pembelajaran Savi di SDN 106158 Pematang Johar Kecamatan Labuhan Deli Kabupaten Deli Serdang. Universitas Islam Negeri Sumatera Utara.
Suyanto., & Mudjito. (2012). Masa Depan Pendidikan Inklusif. Kemendiknas.
Syafi’i, M., & Mahmudah, U. (2018). Pengaruh Interaksi Teman Sebaya terhadap Motivasi Belajar Santri. Jurnal Pendidikan Islam, 2(1), 65–87.
Trianto. (2010). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif-Progresif. PT. Kencana Prenada Media Grup.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Khatulistiwa: Jurnal Pendidikan dan Sosial Humaniora

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.