Analisis Kebiasaan Belajar Siswa Biologi Pada Kelas XI SMAN 3 Siak Hulu TA 2023/2024

Authors

  • Ardhea Savitri Universitas islam riau
  • Ibnu Hajar Universitas islam riau

DOI:

https://doi.org/10.55606/khatulistiwa.v4i3.4008

Keywords:

Analysis, Study Habits, Biology

Abstract

This research aims to analyze students' study habits. The sample for this study was chosen randomly from class XI. The population in this study was 232 students. The research used was qualitative descriptive and the sampling technique was random sampling. Data collection is carried out through questionnaires, observation and documentation.

References

Andriani, L., Simbolon, D., & Riastuti, F. (2022). Kesehatan reproduksi remaja dan perencanaan masa depan. Bogor: NEM.

Berutu, M. H. A., & Tambunan, M. I. H. (2018). Pengaruh Minat Dan Kebiasaan Belajar Terhadap Hasil Belajar Biologi Siswa Sma Se-Kota Stabat. Jurnal Biolokus, 1(2), 109. https://doi.org/10.30821/biolokus.v1i2.351

Budiningsih. (2005). Model Discovery Learning. Jakarta: Pustaka Mandiri.

Darmayanti, I., Fitri, R., Padang, N., Biologi, P., Hamka Air Tawar, J., & Barat, S. (2022). Pengaruh Model Problem Based Learning terhadap Hasil Belajar Biologi Aspek Kognitif dan Psikomotor. BIOMA: Jurnal Biologi Dan Pembelajarannya, 4(2), 18–25. https://ojs.unsulbar.ac.id/index.php/bioma/article/view/2087

Dimyati dan Mudjiono. (2009). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: PT Rineka

Djaali. (2014). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.

Fadlilah, N., Gailea, N., Baihaqi, A., & Ageng, S. (2020). Students’ Study Habit in Speaking Skill (At Eleventh Grade of Manahijussadat Islamic Boarding School Lebak Banten). Proceeding Aiselt, 164–173. https://jurnal.untirta.ac.id/index.php/aiselt/article/view/11055%0Ahttps://jurnal.untirta.ac.id/index.php/aiselt/article/viewFile/11055/7083

Harefa D, Telaumbanua T, Sarumaha M, Ndururu K, & Ndururu M/Musamus Journal of Primary Education 3 (1) (2020).

Heri Retnawati. (2015). Teknik Pengambilan Sampel. Ekp, 13(3), 1576–1580.

Samben, S. (2014). Pengaruh Minat Dan Kebiasaan Belajar Terhadap Prestasi Belajar. Jurnal Elektika, 2(1), 60–66.

Sartika, S. H., Dahlan, D., & Waspada, I. (2018). Kompetensi Guru Dan Motivasi Belajar Siswa Terhadap Hasil Belajar Melalui Kebiasaan Belajar Siswa. Jurnal MANAJERIAL, 17(1), 39. https://doi.org/10.17509/manajerial.v17i1.9760

Supardi, K. (2017). Media Visual dan Pembelajaran IPA di Sekolah Dasar. Jurnal Inovasi Pendidikan Dasar, 1(2), 160–171.

Suprihatiningrum, U. (2016). Strategi Pembelajaran Teori & Aplikasi. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.

Sutinah, R. (2019). Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas V pada Pelajaran IPA Materi Manusia dan Lingkungan dengan Menggunakan Strategi Pembelajaran Savi di SDN 106158 Pematang Johar Kecamatan Labuhan Deli Kabupaten Deli Serdang. Universitas Islam Negeri Sumatera Utara.

Suyanto., & Mudjito. (2012). Masa Depan Pendidikan Inklusif. Kemendiknas.

Syafi’i, M., & Mahmudah, U. (2018). Pengaruh Interaksi Teman Sebaya terhadap Motivasi Belajar Santri. Jurnal Pendidikan Islam, 2(1), 65–87.

Trianto. (2010). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif-Progresif. PT. Kencana Prenada Media Grup.

Published

2024-07-22

How to Cite

Ardhea Savitri, & Ibnu Hajar. (2024). Analisis Kebiasaan Belajar Siswa Biologi Pada Kelas XI SMAN 3 Siak Hulu TA 2023/2024. Khatulistiwa: Jurnal Pendidikan Dan Sosial Humaniora, 4(3), 275–282. https://doi.org/10.55606/khatulistiwa.v4i3.4008