Evaluasi Pelaksanaan Program Gerakan Literasi Sekolah Di Sekolah SMAN 1 Kualuh Selatan Labuhan Batu Utara
DOI:
https://doi.org/10.55606/khatulistiwa.v3i2.1435Keywords:
Evaluation, School Literacy MovementAbstract
Literacy is the ability to read and write. Even so, the notion of literacy can still be developed further, because literacy which only consists of reading, writing and arithmetic is now not enough, but must also include reading and writing as previously mentioned, numeracy literacy, scientific literacy, financial literacy, information and communication as well as cultural literacy and citizenship. This article aims to evaluate the implementation of the School Literacy Movement program at SMAN 1 Kualuh Selatan Labuhan Batu Utara. This type of research is descriptive evaluation research where data is collected mainly through surveys, namely interviews, observation and distribution of questionnaires to research subjects.
References
Abidin, Yunus. (2015). Pembelajaran Multiliterasi Sebuah Jawaban Atas tantangan Pendidikan Abad Ke-21 dalam Konteks Keindonesiaan Bandung: PT Refika Aditama. h. 21.
Absor, N. F., Kurniawati, & Umasih. (2019). Evaluasi Program Pembelajaran Sejarah Indonesia di SMKN 57 Jakarta. Jurnal Pendidikan Sejarah, 8(2), 170–194.
Antoro, B., Boeriswati, E., & Leiliyanti, E. (2021). Pelaksanaan Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Menengah Pertama. Jurnal KIBASP (Kajian Bahasa, Sastra Dan Pengajaran), 5(1), 1–15.
Alam, S. K., & Lestari, R. H. (2020). Pengembangan Kemampuan Bahasa Reseptif Anak Usia Dini dalam Memperkenalkan Bahasa Inggris melalui Flash Card. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 4(1), 284
Akhadiah, Sabarti, dkk. 2004. Pembinaan Kemampuan Menulis Bahasa Indonesia. Jakarta: Erlangga.
Arikunto, Suharsimi dan Cepi Safruddin Abdul Jabar. (2014). Evaluasi Program Pendidikan Pedoman Teoritis Praktis bagi Mahasiswa dan Praktisi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara. h. 2.
Fauziah, Dewi Utama dkk. Panduan Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Dasar. Jakarta: Direktorat Pembinaan Sekolah Dasar.Ika Maryani dan Siti Maryam. 2017. Evaluasi Pelaksanaan Gerakan Literasi Sekolah (GLS) di SD muhammadiyah Wirobrajan 3 Kota Yogyakarta. Universitas Ahmad Dahlan
Nopilda, L., & Kristiawan, M. (2018). Gerakan Literasi Sekolah Berbasis Pembelajaran Multiliterasi Sebuah Paradigma Pendidikan Abad Ke 21. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 3(2).
Rikrik Triwiaty dan Musjafak Assjari. 2017. Program Listerasi Sekolah untuk Meningkatkan Kemampuan Membaca Siswa Tuananetra SDLB di SLB Cimahi. Jurnal Jassi Volume 18 Nomor 2, Desember 2017 Mardaningtias, M. R. (2018). Evaluasi Program Gerakan Literasi Sekolah Pada SMA Negeri 71 Jakarta. Jakarta: (Doctoral dissertation, Universitas Negeri Jakarta).
Oktavianti, I., Zuliana, E., & Ratnasari, Y. (2017). Menggagas Kajian Kearifan Budaya Lokal di Sekolah Dasar Melalui Gerakan Literasi Sekolah. Kudus: Universitas Muria Kudus.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Jurnal Pendidikan dan Sosial Humaniora

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.